Prancūzijos siūlomos kripto mokesčių reformos 2027

Prancūzijos finansų komitetas siūlo keisti kriptovaliutų apmokestinimą: nuo 2027 m. apmokestinti stablecoin konversijas, leisti 10 metų nuostolių perkėlimą ir svarstyti išvykimo mokestį nerealizuotiems pelnams. Dėl DAC8 didėja ataskaitų prievolė.

Prancūzijos siūlomos kripto mokesčių reformos 2027

7 Minutės

Sekti „Google“

Prancūzijos finansų komitetas patvirtino svarbių kriptovaliutų mokesčių priemonių paketą, kuris pakeistų, kaip apmokestinamos konversijos į stablecoin, leistų investuotojams perkelti kripto prekybos nuostolius iki dešimties metų ir numatytų galimą išvykimo mokestį tam tikroms nerealizuotoms pelno pozicijoms, kai mokesčių mokėtojai keičia savo rezidenciją į užsienį. Šie pakeitimai, pateikti kaip 2027 metų biudžeto projektas, dar turi būti patvirtinti visame parlamente, tačiau jie rodo reikšmingą poslinkį Prancūzijos požiūryje į kriptovaliutų apmokestinimą ir atitiktį, kai įsigalioja ES ataskaitų teikimo taisyklės.

Pagrindiniai komitete patvirtinti pakeitimai

Prancūzijos nacionalinės asamblėjos finansų komitetas biudžeto svarstymų metu priėmė tris reikšmingas priemones:

Stablecoin konversijos taps apmokestinamos nuo 2027 metų

  • Pataisa I-CF1826, pateikta Nicolas Sansu, nuo 2027 m. sausio 1 d. laikytų kriptovaliutų konversijas į atitinkančius reikalavimus stablecoin arba elektroninės pinigų žetonus apmokestinamais pardavimais. Pagal dabartinę praktiką vienos kripto turto konvertavimas į kitą dažnai nėra nedelsiant apmokestinamas, jei taikomos atidėjimo nuostatos. Nauja redakcija uždarytų suvoktą spragą, leidžiančią investuotojams konvertuoti įvertintus žetonus į fiatu paremptus stablecoin be mokesčio atsiradimo.
  • Pajamos ar nuostoliai taikomoms operacijoms būtų apskaičiuojami kaip skirtumas tarp pardavimo pajamų ir įsigijimo savikainos, o dokumentuotos sandorio išlaidos būtų atskaitomos nustatant pardavimo vertę. Už kriptovaliutas, įsigytas iki 2027 m. sausio 1 d., mokesčių mokėtojams būtų siūlomos dvi įsigijimo savikainos nustatymo metodikos: naudoti dokumentuotą kiekvieno turto pirkimo kainą arba paskirstyti portfelio bendrą įsigijimo savikainą pagal turėjimus pagal 2026 m. gruodžio 31 d. Portfelio paskirstymo pasirinkimas reikalautų neatšaukiamo pasirinkimo pirmojoje mokesčių deklaracijoje, kurioje pranešama apie apmokestinamą pardavimą po įsigaliojimo datos.

10 metų nuostolių perkėlimas kripto prekybos atvejais

  • Pataisa I-CF798, pasiūlyta Daniel Labaronne, leistų kvalifikuotiems kapitalo nuostoliams iš kripto pardavimų būti perkeltiems ir panaudotiems kompensuoti atitinkamus pelnus iki 10 metų. Šiandien nuostoliai iš privačių kripto pardavimų paprastai kompensuoja pelnus tik toje pačioje mokesčių metų ataskaitoje, o nepanaudoti nuostoliai dažniausiai nustoja galioti. Siūloma nuostata suteiktų investuotojams ilgesnį laikotarpį nuostoliams panaudoti, kai jie realizuoja pelną ateityje.
  • Pataisa taikoma realizuotiems nuostoliams ir nekuriama tiesioginė kompensacija dėl nerealizuoto turto vertės kritimo. Ji sukurta siekiant suartinti kripto kapitalo nuostolių traktavimą su nustatytomis kapitalo nuostolių taisyklėmis kitoms finansinėms priemonėms.

Galimas išvykimo mokestis dėl nerealizuotų kripto pelnų

  • Komitetas taip pat patvirtino pataisą I-CF1822, dar vieną Nicolas Sansu pasiūlymą, išplėsti Prancūzijos išvykimo mokesčio sistemą tam tikroms kriptovaliutų laikmenoms. Priemonė taikytųsi nerealizuotiems pelnams iš atitinkamų kripto aktyvų, viršijantiems 800 000 € ribą, kai kvalifikuotas mokesčių mokėtojas perkelia savo mokesčių rezidenciją iš Prancūzijos.
  • Skirtingai nuo įprasto realizavimo įvykio, šis projektas apmokestintų pelnus, kurie lieka nerealizuoti tuo momentu, kai yra įvykdomi rezidencijos kriterijai ir turtiniai reikalavimai. Išvykimo mokesčio apimtis ir mechanika priklausys nuo galutinio parlamentinio teksto ir įgyvendinimo gairių.

Kodėl pakeitimas dėl stablecoin yra reikšmingas

Pataisa, numatanti apmokestinti stablecoin konversijas, sprendžia praktišką mokesčių planavimo kelią, kurio vis dažniau imasi prekiautojai ir investuotojai. Stablecoin, susieti su fiat valiutomis, pavyzdžiui, euru ar doleriu, pagal Prancūzijos taisykles dažnai traktuojami kaip skaitmeninis turtas. Tačiau galimybė konvertuoti įvertintą kripto turtą į stablecoin be kapitalo prieaugio pripažinimo iš esmės leido atidėti mokestinę prievolę, kuri būtų susidariusi pardavus tuos pačius aktyvus už tradicinę fiat valiutą.

Aiškiai traktuodami tokias konversijas kaip pardavimus, įstatymų leidėjai siekia užkirsti kelią, ką jie laiko dirbtiniu apmokestinamųjų įvykių atidėjimu. Investuotojams ir biržoms tai kelia atitikties ir ataskaitų teikimo pasekmes: platformos turės užtikrinti tikslią pardavimo pajamų ir įsigijimo savikainos dokumentaciją mokesčių ataskaitoms, o mokesčių mokėtojai turi atsakingai pasirinkti metodą, kaip paskirstyti istorinę savikainą, jei jie turi iki 2027 metų įsigytus aktyvus.

Įsigijimo savikainos pasirinkimai ir praktinis poveikis

Mokesčių mokėtojai, turintys kriptovaliutų, įsigytų prieš 2027 m., gali arba saugoti individualius dokumentuotus pirkimų įrašus, arba pasirinkti portfelio paskirstymo metodą, paremtą portfelio įsigijimo savikaina pagal 2026 m. gruodžio 31 d. Portfelio metodo pasirinkimas yra neatšaukiamas ir gali reikšmingai paveikti būsimų apmokestinamų pelnų skaičiavimus, ypač ilgalaikių laikytojų, kurių savikaina skiriasi tarp pozicijų, atveju.

Toks sprendimas bando suderinti administracinį patogumą su piktnaudžiavimo prevencijos tikslais, tačiau reikalaus aiškių mokesčių institucijų gairių ir tikėtina, kad biržų ataskaitų sistemos turės būti atnaujintos, kad palaikytų abu apskaitos metodus.

Nuostolių perkėlimas: ilgesnė apsauga investuotojams

Leidimas kripto kapitalo nuostoliams būti perkeltiems iki 10 metų yra viena iš palankiausių investuotojams siūlomų priemonių. Rinkos dalyviams, patiriantiems didelius nuostolius nuosmukio cikluose, galimybė kompensuoti būsimus pelnus gali sumažinti efektyvią mokesčių naštą atsigavimo metais ir sušvelninti mokesčių pasekmes, sukeltas volatilumo.

Tačiau siūloma taisyklė taikoma tik realizuotiems nuostoliams, reiškia, kad investuotojai vis tiek turi įfiksuoti nuostolius per pardavimus, kad galėtų jais pasinaudoti. Pataisa nenumato pagalbos dėl nerealizuotų rinkos nuosmukių, bet gali žymiai pagerinti mokesčių rezultatus aktyviems prekiautojams ir ilgalaikiams turėtojams, kurie periodiškai balansuoja portfelius ir įrašinėja nuostolius.

DAC8, ataskaitų taisyklės ir priežiūra

Prancūzijos pasiūlymai išryškėja ES DAC8 ataskaitų sistemos kontekste, kuri įsigaliojo visoje ES 2026 m. sausio 1 d. Pagal DAC8, tinkami kripto paslaugų tiekėjai privalo surinkti ir pranešti klientų tapatybės ir sandorių duomenis už daugelį kripto veiklų, įskaitant kripto-į-fiat prekybas, kripto-į-kripto mainus ir tam tikrus pervedimus, susijusius su išorinėmis piniginėmis, kurias kontroliuoja trečiosios šalys.

Pagal DAC8 surinkti duomenys, įskaitant klientų vardus, mokesčių identifikacijos numerius, mokesčių rezidencijas ir sandorių istorijas, bus dalijami tarp dalyvaujančių mokesčių institucijų pagal informacijos mainų tvarkaraštį.

Informacija, apimanti 2026 metų kalendoriaus metus, turi būti išsikeista 2027 metais, o tai didina tikimybę detalesniems mokesčių patikrinimams ir priežiūros veiklai, kai nacionalinės institucijos sulygina deklaracijas su paslaugų teikėjų ataskaitomis.

Teisiniai iššūkiai ir pramonės rūpesčiai

Kai kurios kripto įmonės teisės keliais ginčijo Prancūzijos nacionalinio įgyvendinimo priemones dėl DAC8. Rugsėjį Valstybės taryba atmetė skubų sustabdymą, kurį prašė Bull Bitcoin ir Paymium prieš Prancūzijos dekretą, įgyvendinantį ataskaitų taisykles. Įmonės teigė, kad detalių klientų duomenų centralizavimas kelia saugumo riziką kripto vartotojams, tačiau teismas atsisakė skubios pagalbos, sakydamas, kad neatlikta skubumo sąlyga. Atskiros teisminės procedūros liko nagrinėjamos po to, kai skubus prašymas buvo atmestas.

Nepaisant teisinių iššūkių, Prancūzija judina DAC8 įgyvendinimą. Šis veiksmas sutampa su trečiųjų šalių vertinimais apie reikšmingą galimai apmokestinamą kripto veiklą: Chainalysis apskaičiavo, kad Prancūzija užfiksavo maždaug 9,4 mlrd. USD galimai apmokestinamos skaitmeninių aktyvų veiklos per šešias blokų grandines 2025 metais, apimančią pajamas, realizuotus pelnus ir mokėjimus. Atskirai Prancūzijos mokesčių mokėtojai pranešė apie maždaug 368 mln. € kriptovaliutų kapitalo prieaugių per maždaug 24 000 mokesčių deklaracijų už 2024 metus — tai siauresnė visos ekosistemos dalis, bet rodo didėjantį ataskaitų apimtį.

Ką tai reiškia investuotojams ir paslaugų teikėjams

  • Biržos ir piniginės, veikiančios Prancūzijoje, turės atnaujinti savo ataskaitų, mokesčių sulaikymo ir klientų duomenų sistemas, kad atitiktų siūlomas taisykles ir DAC8 reikalavimus. Tikslus įsigijimo savikainos, pardavimo vertės ir sandorių mokesčių sekimas taps dar svarbesnis.
  • Investuotojai turėtų peržiūrėti savo pirkimo įrašus, sudarytus prieš 2027 m. sausio 1 d., ir apsvarstyti, kuri įsigijimo savikainos metodika būtų naudingiausia. Neatšaukiamos portfelio paskirstymo pasirinkimo pasekmės pabrėžia ankstyvo planavimo svarbą.
  • Mokesčių patarėjai ir buhalteriai turi pasiruošti integruoti naujus skaičiavimus dėl stablecoin pardavimų, nuostolių perkėlimo ir galimų išvykimo mokesčio scenarijų į klientų mokesčių strategijas.
  • Savarankiškos saugyklos turėtojai turėtų žinoti, kad DAC8 ataskaitų reikalavimai siejami su aprėptais paslaugų teikėjais. Nors aktyvai, saugomi piniginėse, kurių valdymas priklauso tiesiogiai mokesčių mokėtojams, kai kuriose šalyse ne visada reikalauja užsienio saugojimo deklaracijų, sandoriai, vykdomi per biržas ar kitus aprėptus tiekėjus, gali sukurti pranešamus įrašus.

Platesnės pasekmės kripto rinkai

Jei bus priimtos, Prancūzijos priemonės gali pakeisti prekybos elgseną. Stablecoin konversijų traktavimas kaip pardavimų gali sumažinti jų patrauklumą kaip mokesčių atidėjimo priemonę, verčiant daugiau naudotojų arba anksčiau pripažinti apmokestinamus įvykius, arba ieškoti alternatyvių planavimo sprendimų. Tuo tarpu 10 metų nuostolių perkėlimo galimybė gali paskatinti laikytojus strateginiu būdu įfiksuoti nuostolius, žinant, kad juos galima panaudoti kompensuoti pelnus ilgesniame laikotarpyje.

Galimas išvykimo mokestis prideda dar vieną planavimo sudėtingumo sluoksnį didelės vertės asmenims ir verslininkams, svarstantiems persikraustymą. Reikės aiškių gairių nustatyti, kurie laikomi atitinkančiais kripto aktyvais ir kaip nerealizuoti pelnai matuojami rezidencijos keitimo momentu.

Kiti žingsniai įstatymų leidybos procese

Visos trys pataisos vis dar priklauso viso parlamento patvirtinimui ir gali būti pakeistos prieš įsigaliojant įstatymui. Finansų komiteto balsavimai signalizuoja įstatymų leidybos ketinimus, tačiau galutinis tekstas ir įsigaliojimo datos priklausys nuo tolesnių debatų, galimų kitų parlamentarų pakeitimų ir įgyvendinimo taisyklių rengimo.

Investuotojai, biržos ir paslaugų teikėjai turėtų atidžiai sekti tolesnius įvykius, bendradarbiauti su mokesčių patarėjais ir kruopščiai dokumentuoti pirkimo įrašus bei sandorių mokesčius. Kadangi DAC8 keičia duomenis tarptautiniu mastu, rizika, kad mokesčių mokėjo deklaracijos nesutaps su paslaugų teikėjų pateiktais įrašais, didės, todėl tvirta atitikties praktika taps dar svarbesnė.

Išvados

Prancūzijos finansų komitetas žengė ryžtingus žingsnius griežtinant kripto mokesčių taisykles, siūlydamas apmokestinti stablecoin konversijas, leisti 10 metų nuostolių perkėlimą ir svarstyti išvykimo mokestį tam tikroms nerealizuotoms pelnų pozicijoms. Šie veiksmai atspindi platesnę tendenciją didinti reguliavimo priežiūrą ir išplėsti ataskaitų teikimą pagal DAC8 Europoje. Nors priemonės dar nėra įstatymas, jos pabrėžia, kad kripto investuotojai ir paslaugų teikėjai turi pasiruošti griežtesniam mokesčių traktavimui ir išplėstam informacijos mainui artimiausiu metu.

Palikti komentarą

Komentarai

Komentarų dar nėra. Būkite pirmas.